czwartek, 26 maja 2016

Knedle twarogowe z truskawkami-szybki obiad


Gdy nie mam pomysłu na obiad, jestem zaganiana a trwa sezon owocowy, często sięgam po ten przepis.  Jest mega szybki i bardzo smaczny, połączenie leniwych z owocami. Jest to świetna alternatywa dla pierogów z owocami, tylko szybsza.  Moje knedle są z truskawkami ale pasuje większość owoców sezonowych, jagody, śliwki, morele, maliny itp.
Mam nadzieję że posmakują wam tak jak nam. Ja dla mojej czteroosobowej rodziny robię z  dwóch i pół porcji.



Knedle twarogowe z truskawkami:

Składniki:

- 250 g twarogu
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- jajko
- 2 łyżki miękkiego masła
- szczypta soli.
- owoce
- cukier ( lub cukier wymieszany z cynamonem lub wanilia  - to co lubimy )

 Ser ugniatamy widelcem, dodajemy jajko, masło, mąkę, sól, zagniatamy. Konsystencja ciasta ma być elastyczna, plastyczna, będzie się lekko kleić  do dłoni ale minimalnie, powinniście móc swobodnie zrobić placek, jeśli ciasto bardzo wam się klei do dłoni, dosypcie mąki  pamiętając, że ciasto nie może być twarde.

Wstawiamy garnek z wodą i z solą na nasze knedle.

 Kawałki ciasta odkrawamy prosto z miski za pomocą łyżki, formujemy w lekko omączonych dłoniach małe placuszki. Na środek sypiemy cukier, kładziemy truskawkę i zwijamy w kulkę  starając się otoczyć ciastem truskawkę.  Jeśliby się okazało, że zrobicie dziurę,  weźcie sobie z miski trochę ciasta i zaklejcie ją, ciasto bez problemu połączy się z kulką. Po uformowaniu kulki obtaczamy w mące.

Knedle gotujemy w lekko osolonym wrzątku około 8 minut .

 Możemy je polać  :
-  kwaśną śmietaną
-  bułką tartą, podsmażoną na maśle z odrobiną cukru
-  musem owocowym
-  masłem, cukrem i cynamonem
-  sosem waniliowym

 Kto co lubi :)

Smacznego.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz