wtorek, 19 kwietnia 2016

Ciasto ciapnięte - gotowe w 15 minut



Są takie dni, gdy mam ochotę na coś słodkiego i ani myślę spędzać 2 h w kuchni, by zjeść kawałeczek ciasta. Ten przepis jest na takie leniwo-słodkie  dni.
 Szybkie, mega szybkie ciasto, rolada, tanie, smaczne i takie zaskakujące, gdy pierwszy raz miałam je zrobić nie dowierzałam, że coś z tego wyjdzie a wychodzi cudeńko. W trakcie pieczenia przepięknie pachnie miodem. Ulubione mojej Luśki.






Składniki:

- 5 jaj
- 200 g masła lub margaryny
- 6 łyżek miodu (mój ulubiony do tego ciasta to spadziowy lub gryczany ale każdy sie nada)
-  3/4  -  1  szkl cukru  ( dużo zależy od tego jak bardzo macie słodki miód)
- mały cukier wanilinowy
- 1,5 szkl mąki
- szczypta soli
- 1 i 1/3 łyżeczki sody ( w oryginale jest 1,5 łyżeczki)
- kwaśna śmietana 18%



Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni.
Dużą blachę od piekarnika wykładamy papierem do pieczenia.

Wszystkie czynności robimy w tym samym czasie,tj.  rozpuszczanie masła, ubijanie jaj, podgrzewanie miodu.

W rondelku podgrzewamy miód, gdy zacznie wrzeć ( uwaga by go nie spalić) zdejmujemy z ognia i  dodajemy sody,mieszamy, mieszanina  ma się spienić. Odstawiamy.
Rozpuszczamy masło.
Jajka ubijamy z cukrem tak, by cukier się rozpuścił, dodajemy masło, ubijamy do połączenia składników, dodajemy miód z sodą ubijamy, dodajemy mąkę i ponownie ubijamy do połączenia  składników.

Ciasto wylewamy na blachę, pieczemy góra - dół ,170 stopni przez  15 minut.Ciasto w trakcie pieczenia jest długo, długo białe  i nagle zaczyna brązowieć , pilnujcie go.

Gorący placek smarujemy śmietaną i zwijamy wzdłuż dłuższego boku w roladę.
Rolada wyśmienicie smakuje na ciepło jak  i zimno, ja dodatkowo lubię posmarować sobie plaster ciasta śmietaną. Pycha.




Jajka z cukrem i masłem
Miód z sodą
Gotowe ciasto



  
Smacznego.






2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Reczywiście dość prosty przepis, czyli coś dla mnie, z pewnością wypróbuję! Ja na takie leniwo=słodkie dni zawsze piekę muffinki z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/
    Są banalnie proste, szybkie w wykonaniu i bardzo czekoladowe. Moja rodzinka je uwielbia, serdecznie polecam!

    OdpowiedzUsuń